دریافت کد صفحه ورودی این وبلاگ
تبلیغات
درباره ما
تصویر روز
امکانات دیگر
| |
وب : | |
پیام : | |
2+2=: | |
(Refresh) |
خبرنامه وب سایت:
آمار وب سایت:
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 49
بازدید ماه : 242
بازدید کل : 121888
تعداد مطالب : 336
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1
>
تقویم
آخرین مطالب
» یکی از داغترین دغدغه های مدیران سایتها و وبلاگها در بخش سئو بحث بک لینک (Backlink) است
» پخش شبکه های کشور.استانی.خارجی.ماهواره ای ایران و جهان
» دانلود نرم افزار رسانه (تلویزیون) اینترنتی IPTV
» امروز یکم خرداد93می باشد ولی حقوق بازنشستگان واریز نشده است
» تبدیل موبایل به ریموت کنترل دزدگیر خودرو شما
» CVT چیست و چگونه کار می کند؟
» طرز تهیه انواع آبگوشت +غذای ایران
» کرایسلر 300S مدل 2014
» چکیده+نمایى زیبا از زندگانى امام محمد باقر علیه السلام
» 40+چهل حديث نوراني از باقرالعلم+امام محمد باقر (ع)
» رونمایی از مزدا 6 +2014
» استفاده از یک صفحه جداگانه به عنوان Home Page در وردپرس
» برچسب های کلیدی در اینترنت
» برچسب های کلیدی در اینترنت
» روز مادر در ایران و جهان
» جدول قیمت خودرو در ایران
» چگونه در مقابل یک متجاوز به رایانه از خود دفاع کنیم ؟
» چگونه از هک ها استفاده کنیم؟
» کدهای محاسبه و سنجش عشق در وبلاگ ، جدید
موضوعات
سازمان ملل متحد
سیاسی اسلام
سیاسی ایران
سیاسی آمریکا
مجله خودرو
خودرو ایرانی
خودرو آسیایی
خودرو اروپایی
خودرو آمریکایی
دانستنیهای خودرو
تعمیرگاه
آبی.خاکی.هوایی
مجله اقتصادی
اقتصادی جهان
اقتصادی ایران
فرهنگی.علمی
شعر
متون ادبی
هنرهای تجسمی
دانستنیها
پزشکی
گیاهان دارویی
آموزش.سرگرمی
ترسناک و عجیب
آشپزی.خانه داری
S M S
هم نشینی
بازی
ایران گردی
فناوری.IT
نرم افزار
دیجیتال
وردپرس
اسکریپت
موبایل
کامپیوتر
سخت افزار
کدهای کاربردی
اینترنت
قالب وبلاگ
دین.زندگی
مولایم علی(ع)
12 امام
احادیث.احکام
نماز.نیایش
زندگی اسلامی
چندرسانه ای
عکس
موزیک
رباط کزیم
یادستان
اخبار رباط کریم
فروشگاه لوازم یدکی. میلادنور
روایت فتح
قالب.سایت
دیکشنری آنلاین
معرفی سایت به دوستان
نام شما : |
ایمیل شما : |
نام دوست شما: |
ایمیل دوست شما: |
شبکه یک شبکه دو شبکه سه شبکه چهار شبکه پایتخت شبکه خبر شبکه آموزش شبکه قرآن شبکه جام جم 1 شبکه شما شبکه بازار شبکه مستند شبکه سلامت شبکه پویا شبکه ورزش شبکه IFILM شبکه تماشا شبکه نمایش شبکه نسیم
.......
۱) نگه داشتن پدال ترمز هنگام عبور از دست اندازها: این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد می کند. باید طوری برنامه ریزی کنید تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشید و هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.
۲) بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن: این کار باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی می شود.
۳) عدم تعویض به موقع روغن گیربکس: تعویض به موقع روغن و واسکازین، باعث روان کارکردن گیربکس و سلامت آن می شود.
۴) تعویض نامرتب فیلتر روغن: بعضی اوقات دیده شده که افراد، فیلتر روغن را یک بار در میان تعویض می کنند و اکثرا همین افراد از فیلتر های با کیفیت پایین استفاده می کنند. این کار سبب می شود فیلتر نتواند عمل تصفیه را به طور کامل انجام دهد و موتور اتومبیل آسیب جدی ببیند. اگر شما جزو این دسته افراد باشید حتما متوجه خواهید شد که اگر هر بار فیلتر را عوض کرده و فیلتر مناسب جایگزین کرده بودید، چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری می شد.
۵) درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانی: درجا کارکردن طولانی مدت سبب گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز می شود و این گرما به موتور منتقل می شود که برای موتور ضرر دارد. در زمستان هم بهتر است نهایتا یک دقیقه ماشین درجا کارکند سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین را با سرعت پایین طی کنید.
۶) پایین آوردن شیشه به جای استفاده از کولر در اتوبان: چندی پیش نتایج یک تحقیق که توسط پژوهشگران انگلیسی انجام شد، نشان داد که اگر کولر اتومبیل در اتوبان روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از خودرویی که شیشه راننده آن باز است، ۴۰ درصد کمتر می شود.
۷) خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک: این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ و گیربکس می شود.
۸) گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرو: این کار باعث می شود متراژ ترمز افزایش پیدا کند زیرا زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور نیز استفاده می شود و زمانی که کلاچ و ترمز با هم فشار داده شوند باعث دیرتر ایستادن خودرو خواهد شد. بهترین کار این است که ترمز را فشار داده و قبل از اینکه خودرو به لرزش بیفتد، کلاچ را بگیریم.
۹) راندن با سرعت پایین در لاین سرعت: بسیار دیده شد که رانندگانی که با سرعت های بسیار پایین در لاین سرعت حرکت می کنند و رانندگانی که با سرعت های زیاد در لاین های کناری می رانند، هر دو باعث ایجاد خطرات جبران ناپذیری می شوند.
۱۰) ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور: این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور و واتر پمپ و موتور می شود و بسیار دیده شده که حتی باعث سوختن واشر سرسیلندر هم شده است. بهترین کار این است که آب را جوشانده و بگذارید تا سرد شود و دوباره آن را بجوشانید. هرچه دفعات سرد شدن و جوشاندن بیشتر شود آب سالم تر می شود. فقط دقت کنید که بعد از سرد شدن آب، رسوبات ته ظرف را داخل رادیاتور نریزید.
۱۱) ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شور: این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در منبع، شلنگ ها، نازل و پمپ آب آن می شود. برای تامین آب شیشه شور هم می توان از روش قبل استفاده کرد. البته مایع های آماده برای این کار هم در بازار هست.
۱۲) سنگین کردن بیش از حد خودرو: پر کردن صندوق عقب با وسایلی که به آن احتیاجی نیست باعث بالا رفتن مصرف سوخت می شود.
۱۳) نصب باربند در مواقعی که به آن نیاز ندارید: باربند را فقط باید زمانی ببندید که به آن احتیاج دارید زیرا وجود باربند باعث بالا رفتن مصرف سوخت حداقل به میزان ۱۰ درصد می شود.
۱۴) نشاندن کودک روی پای سرنشین جلوی خودروی ایربگ دار: این کار بارها دیده شده و بسیار هم خطرناک است. بهتر است همیشه کودک روی صندلی مخصوص در ردیف عقب بنشیند.
۱۵) استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل کاتالیستی: بنزین های معمولی موجود در کشور با اینکه روی پمپ ها نوشته شده بدون سرب اما باز هم مقدار زیادی سرب دارند که سرب موجود در آن قاتل مبدل کاتالیستی است. با توجه به اینکه بنزین سوپر کیفیت بهتری نسبت به بنزین معمولی دارد بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود.
۱۶) دقت نکردن به سطح کیفی روغن موتور و تطبیق آن با سطح کیفی روغن توصیه شده توسط کارخانه: به عنوان نمونه دیده شده که برخی افراد در موتور پراید روغن توتال ۵۰۰۰ می ریزند در حالی که سطح کیفی این روغن موتور با پراید سازگار نیست.
۱۷) استفاده از نوربالا در مه: در شرایط مه آلود استفاده از نور بالا دید را کمتر می کند. در این شرایط نور خودرو باید روی نور پایین باشد و اگر خودرو مه شکن دارد باید آن را روشن کرد.
۱۸) خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی: خیلی وقت ها دیده می شود رانندگان ماشین های گازوییلی صبر می کنند تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش می کنند. این کار ضرر جدی به موتور وارد می کند. کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز می شود و این گرما به موتور منتقل می شود. اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی که اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن می ماند و نیازی به روشن گذاشتن ماشین نیست.
۱۹) تکیه پا به کلاچ: برخی رانندگان حتی وقتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می کنند پای خود را روی کلاچ تکیه می دهند. این کار باعث فشار آمدن به گیربکس می شود.
۲۰) جلو آوردن بیش از حد صندلی: برخی افراد فکر می کنند هرچه صندلی جلوتر باشد تسلط راننده بیشتر می شود و به اصطلاح دست فرمان خوب می شود. در حالی که این طور نیست. صندلی باید طوری تنظیم شود که راننده کاملا راحت باشد.
۲۱) گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو: این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام می شد ولی در خودرو های انژکتوری مضر است زیرا زمانی که شما گاز می دهید وسپس سوئیچ را می بندید مقداری بنزین نسوخته باقی می ماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو هنگام استارت زدن می شود.
۲۲) خاموش شدن خودرو به دلیل نداشتن سوخت: نباید گذاشت چراغ بنزین روشن شود زیرا رسوبات و ناخالصی های ته باک وارد مسیر سوخت شده و باعث اختلال در کار پمپ بنزین، فیلتر بنزین و نهایتا انژکتور می شود.
لطفانظرات خود را در مورد این مطالب در این پست ارسال فرمائید.
نظرات شما عزیزان:
سایت.چت.روم.یک.بازی.آنلاین.دو.سه.چهار.پنج.شش.هفت.هشت.آلبوم.عکس .نو.ده.یازده.دوازده.سیزده.چهارده.پانزده.شانزده.هفده.هجده.نوزده.بیست